Tillsammans med våra läsare har vi på Allers veckotidning genom åren samlat ihop pengar under åren och skänkt till Världens barn. Pizza Hut i Sverige är näst bäst i världen, per restaurang i sin koncern på att samla pengar för att bekämpa hungersnöden i världen. Förra året samlade Pizza Hut under tre veckor, tillsammans med sina gäster och leverantörer, ihop 644 547 kronor. Det rekordet vill man slå i år. Årets insamling pågår 3 – 23 november. World Hunger Relief Week är världens största privata kampanj för att bekämpa hungersnöden i världen. Initiativet till den har tagits av Yum!Brands, som äger varumärket Pizza Hut, och drivs tillsammans med FNs livsmedelsprogram ”World Food Programme” WFP, en av världens mest effektiva hjälporganisationer. I Sverige företräds WFP av Svenska FN-Förbundet. Det här är en gemensam insamling där gäster, leverantörer och samarbetspartner skänker pengar under tre veckor. Insamlingen sker samtidigt i mer än 125 länder. "-Det är både naturligt och viktigt för oss att delta i en sådan här kampanj, särskilt med en så välrenommerad FN-partner" säger Björn Källström, vd för pizza hut. Man kan inte hjälpa alla. Det är omöjligt, men hjälps vi åt kan vi hjälpa fler. Gör det du med! Rent vatten och mat på bordet förtjänar varje människa. //Sandra